Користимо "колачиће" како би побољшаљи употребљивост интернет сајта. Уколико наставите коришћење интернет странице, Ви прихватате услове коришћења. Више информација
23. 02. 2022.
На позив Светске царинске организације, првог дана 13. седнице Комитета за изградњу капацитета СЦО, одржаној у периоду од 21. до 23.2.2022. године, представница Управе царина Србије, Дијана Ђинђић, шеф Одсека за европске интеграције и Национални руководилац пројекта Глобалног програма трговинских олакшица (GTFP) у Србији, одржала је презентацију на тему: ''Научене лекције из Меркатор програма и других организационо - развојних активности: искуство Србије у спровођењу GTFP пројекта''.
Током презентације представљени су сви изазови организовања и спровођења пројекта у виртуелним условима, имајући у виду да је чак и комплексна и захтевна фаза припреме за имплементацију пројекта, па и закључивање (потписивање и размена) формалних и основних докумената пројекта обављена ''на даљину'' и путем поште, услед појаве пандемије Ковид - 19.Истакнуто је да је УЦС своју заинтересованост за учешће у Програму исказала пре избијања наведене пандемије и указано на могући смањен квалитет реализованих активности пројекта (мисија, семинара, тренинга, састанка формалног почетка пројекта, тзв. kick - off пројекта) у тзв. ново-нормалним условима. Разлог за то су различити услови у којима се одвијају онлајн састанци, семинари, тренинзи и сл. у односу на догађаје који се одржавају уживо. Наглашен је директан утицај на њихов квалитет, а то је активно учествовање и мотивација и предавача и полазника семинара, тј. учесника састанака, које може бити умањено, услед могућих:
1. техничких баријера (недовољан број микрофона и слушалица, камера, недовољно стабилна и јака интернет веза, непознавање ИТ платформе на којој се одржава онлајн догађај ради јављања за реч и сл, неусаглашене и веома различите временске зоне предавача, експерата и учесника састанка, полазника радионица);
2. организационих баријера (дељење пословног простора са колегама који не учествују на онлајн догађају и који морају да обављају редовне пословне активности у времену одржавања виртуелних сесија, одвлачење пажње мејловима и телефонским позивима који пристижу током онлајн састанака, мисија, радионица и сл.);
3. недовољно расположивих капацитета стручног кадра представника УЦС (боловања због Ковид – 19, преклапање са активностима на другим пројектима у области евроинтграција, чији временски оквир и темпо реализације не диктира УЦС, већ ЕУ, непознавање и/или недовољно познавање енглеског језика на којем се реализује пројекат).
Упркос свему наведеном и уз помоћ СЦО експерта, планиране активности пројекта до сада су и реализоване, па су тако поред представника УЦС у пројекат били укључени и представници других државних органа, привредних асоцијација и других међународних организација.Уместо закључка, представница УЦС, Дијана Ђинђић је поновила и цитирала уводне речи генералног секретра СЦО, др Куниа Микурије којим је отворен 13. Комитет за изградњу капацитета СЦО: ''Онлајн састанци су одлични, али састанак уживо је још бољи''.
Презентација и начин излагања су изазвали велику пажњу на Комитету, те су их похвалили делегати Јужне Кореје, Кине, Велике Британије, представници Секретаријата СЦО и председавајућа Комитета као јасне, конкретне и свеобухватне у навођењу свих изазова са којима се сви суочавамо у организацији и редовних и ванредних активности рада царинске службе у тзв. ново-нормалним околностима, изазваним негативним утицајем пандемије.
Пријавите корупцију
Пријавите кршење прописа
Питајте нас