18. 03. 2019.

Подели:

Без веће гужве због локатора

После само месец дана од када Управа царина на готово сваки камион који уђе у Србију, ставља локатор за праћење возила, уништено је 72 ова апарата. Неки су покидани, неки бачени у воду, али је сигурно да ће против свих возача камиона бити покренути прекршајни поступци. И док се део превозника жали да су монтажа и демонтажа локатора додатно створиле гужве на граничним прелазима и царинским испоставама, у Царини кажу да је колона било и пре локатора, преносе Новости.

Ново царинско обележје користи се од јануара и очекује се да ће до краја марта на свим граничним прелазима и царинским испоставама он бити. Локатор омогућава већу наплату у буџет Србије, али и да се сузбију сви облици кријумчарења робе и људи.

- Привредници се буне због увођења нечег новог, има оних који им се прикључе иако немају никакве везе са стављањем локатора, и трећима смета јер их спречава да обављају незаконите радње - објашњава Соња Лазаревић, помоћник директора у Сектору за контролу примене царинских прописа. - Није у питању чекање на граници, јер се чекало и раније. А, трудимо се да све притужбе проверимо. Рецимо, пре две недеље су се жалили због гужве на Хоргошу, а тада тамо локаторе нисмо ни стављали. Дешава се , такође, да добијемо најаву забране транзита кроз Мађарску као што је то случај овог викенда. Та мера ће трајати од данас у 22 часа до сутра у 22 часа, па можете да замислите каква ће нас колона чекати у понедељак.

Само у четвртак у Србији су стављена 3.052 локатора, а скинуто 2.666 уређаја. Ти што су скинути, не значи и да су исти дан стављени, јер камион има могућност да буде пет дана на територији Србије.

- Праћењем камиона на територији Србије тачно и у сваком тренутку можемо да утврдимо да ли је неко возило одступило од уобичајене руте или се заустављало негде, што нам може указати да је у питању нешто незаконито. Од кријумчарења миграната до препакивања и допакивања робе - објашњава Лазаревић. -У борби против сиве економије локатори ће највише показати свој значај. Потпуно је неосновано да се чека због локатора, јер се и сада ставља царинска пломба и то траје неко време. И на камионе у транзиту стављају се локатори, али се највише жале наши превозници, а не страни.

Како објашњава, и друге земље имају нешто слично локаторима. Србија је на такозваној балканској рути и због тога су обухваћени сви камиони.

Праћење из Командног центра

Локато садржи најважније податке о испоруци. Цариник уз мобилни са овог уређаја може да очита врсту и количину робе која је у камиону, одакле је пошла, где ће се истоварити, ко је превози, ко увози и ко је одговоран за документацију. Исте податке виде и у Командном центру Управе царина. Они на мапи Србије сваког тренутак прате кретање товара, а уколико се нешто дешава са уређајем - пали се аларм.