Користимо "колачиће" како би побољшаљи употребљивост интернет сајта. Уколико наставите коришћење интернет странице, Ви прихватате услове коришћења. Више информација
18. 03. 2019.
После само месец дана од када Управа царина на готово сваки камион који уђе у Србију, ставља локатор за праћење возила, уништено је 72 ова апарата. Неки су покидани, неки бачени у воду, али је сигурно да ће против свих возача камиона бити покренути прекршајни поступци. И док се део превозника жали да су монтажа и демонтажа локатора додатно створиле гужве на граничним прелазима и царинским испоставама, у Царини кажу да је колона било и пре локатора, преносе Новости.
Ново царинско обележје користи се од јануара и очекује се да ће до краја марта на свим граничним прелазима и царинским испоставама он бити. Локатор омогућава већу наплату у буџет Србије, али и да се сузбију сви облици кријумчарења робе и људи.
- Привредници се буне због увођења нечег новог, има оних који им се прикључе иако немају никакве везе са стављањем локатора, и трећима смета јер их спречава да обављају незаконите радње - објашњава Соња Лазаревић, помоћник директора у Сектору за контролу примене царинских прописа. - Није у питању чекање на граници, јер се чекало и раније. А, трудимо се да све притужбе проверимо. Рецимо, пре две недеље су се жалили због гужве на Хоргошу, а тада тамо локаторе нисмо ни стављали. Дешава се , такође, да добијемо најаву забране транзита кроз Мађарску као што је то случај овог викенда. Та мера ће трајати од данас у 22 часа до сутра у 22 часа, па можете да замислите каква ће нас колона чекати у понедељак.
Само у четвртак у Србији су стављена 3.052 локатора, а скинуто 2.666 уређаја. Ти што су скинути, не значи и да су исти дан стављени, јер камион има могућност да буде пет дана на територији Србије.
- Праћењем камиона на територији Србије тачно и у сваком тренутку можемо да утврдимо да ли је неко возило одступило од уобичајене руте или се заустављало негде, што нам може указати да је у питању нешто незаконито. Од кријумчарења миграната до препакивања и допакивања робе - објашњава Лазаревић. -У борби против сиве економије локатори ће највише показати свој значај. Потпуно је неосновано да се чека због локатора, јер се и сада ставља царинска пломба и то траје неко време. И на камионе у транзиту стављају се локатори, али се највише жале наши превозници, а не страни.
Како објашњава, и друге земље имају нешто слично локаторима. Србија је на такозваној балканској рути и због тога су обухваћени сви камиони.
Праћење из Командног центра
Локато садржи најважније податке о испоруци. Цариник уз мобилни са овог уређаја може да очита врсту и количину робе која је у камиону, одакле је пошла, где ће се истоварити, ко је превози, ко увози и ко је одговоран за документацију. Исте податке виде и у Командном центру Управе царина. Они на мапи Србије сваког тренутак прате кретање товара, а уколико се нешто дешава са уређајем - пали се аларм.
Пријавите корупцију
Пријавите кршење прописа
Питајте нас