Користимо "колачиће" како би побољшаљи употребљивост интернет сајта. Уколико наставите коришћење интернет странице, Ви прихватате услове коришћења. Више информација
30. 05. 2019.
Како традиционално постоји велико интересовање jaвности за тему увоза половних аутомобила, о томе је 29. маја 2019. године за емисију „Брза трака“ Радија Београд 202 говорио Владимир Алексић, шеф царинске испоставе Београд.
Он је нагласио да је потребно да купац који жели трајно или привремено да увезе аутомобил на граничном прелазу приложи сву документацију на основу које ће моћи да се изврши правилна идентификација моторног возила. Приликом царињења проблем, како је рекао, може да искрсне само уколико документација није комплетна и зато потенцијални купци треба на то да обрате пажњу.
''То, пре свега, значи да уколико половни аутомобил купујете од правног лица, онда је потребна фактура фирме која га продаје. Међутим, ако аутомобил купујете од физичког лица, неопходан вам је уговор о купопродаји који је оверен у иностранству код нотара. Осим тога, потребна је и саобраћајна дозвола, што су два кључна документа на основу којих се царини роба“, прецизирао је он.
На питање новинара да ли су основане притужбе појединих купаца да предуго чекају на царинску декларацију, Алексић је истакао да за такве примедбе нема основа јер процедура траје највише два дана уколико је поднета сва неопходна документација. ''У зависности од брзине којом шпедитери припремају документацију потребну за царињење, њена контрола се може извршити већ у току дана, после чега се обавља преглед и испоставља рачун, а након плаћања се издаје царинска декларација. Све се то одвија врло брзо, у року од 24 часа до 48 сати, ако је документација исправна'', рекао је он.
Водитеља емисије је интересовало и то шта се дешава уколико купац не поседује царинску декларацију.
„Ако нема царинску декларацију, то значи да ауто није легално у Србији, да није оцарињен и национализован. Свака роба која се увози у земљу мора да се оцарини и национализује, о чему треба да постоји писани доказ, а то је управо јединствена царинска исправа (ЈЦИ) или царинска декларација“ истакао је саговорник из Управе царина.
На питање да ли је могуће увести аутомобил без плаћања царинских дажбина, Алексић је објаснио да се на основу Споразума о слободној трговини царина не плаћа на робу из Европске уније, тј. на ону која има европско преференцијално порекло.
"Аутомобили који испуњавају преференцијално порекло не плаћају царину у Републици Србији, за шта, наравно, треба имати доказ, а то потврђује документ или образац који се зове ЕУРО 1'', објаснио је он.
Међутим, никако не треба губити из вида да у поступку увоза није довољно да је аутомобил купљен у Европској унији, па чак ни да је произведен у некој од земаља ЕУ, већ се кључни услов тиче порекла делова који се у аутомобил уграђују током производње.
На крају разговора је констатовано да се са повећањем стандарда возила у земљама ЕУ, неминовно део њих нађе и на мање захтевним тржиштима, међу којима је и наше.
Пријавите корупцију
Пријавите кршење прописа
Питајте нас