04. 06. 2019.

Подели:

Нови царински закон почиње да се примењује од 17. јуна – Шта је ново?

Нови царински закон почиње да се примењује од 17. јуна 2019. године, а о томе шта су његове најважније новине, новинари портала PlutonLogistics питали су Министарство финансија и добили конкретне одговоре, које преносимо у целости.

Циљеви новог Царинског закона су прелазак на беспапирно пословање и електронско окружење, поједностављење, модернизација и рационализација царинских процедура. Затим, обезбеђивање веће правне сигурности, предвидљивости и једнообразности пословања, поједностављење царинских правила и процедура и омогућивање ефикаснијег царинског пословања у складу са савременим потребама. Како наводе у том министарству, кључне измене се односе на то да ће се комуникација између царине и приватног сектора обављати електронски, као и да ће се декларације подносити електронски.

– Обавезујуће одлуке о сврставању и пореклу (ООС и ООП) биће обавезујуће не само за царинске органе у односу на лице којем су издате (као што је до сада било), већ и за лице на које се одлука односи у односу на царинске органе. Установљени је обавезно обезбеђење за покриће потенцијалних и стварних дугова (установљено је обавезно обезбеђење за већину царинских поступака).

Уводи се нова подела царинских поступака на:

1. Стављање робе у слободан промет

2.  Посебни поступци: – транзит (спољни и унутрашњи);– смештај (царинска складишта и слободне зоне);– посебна употреба (привремени увоз и употреба у посебне сврхе);– оплемењивање (активно и пасивно)

3. Извоз

Рок у којем роба може да буде у привременом смештају је повећан са 20 на 90 дана. Активно оплемењивање може се одобрити без обавезе да се роба поново извезе. Смештај робе у слободне зоне постаје посебан царински поступак – поступак слободне зоне. Прописан је укупан рок у којем роба може остати у поступку привременог увоза – 10 година. Укидају се царински поступци прераде под царинским надзором и активно оплемењивање у систему повраћаја.

Уводе се нова царинска поједностављења – централизовано царињење и самопроцена. Код постојећих поједностављења се у већој мери предвиђа коришћење података из пословних књига привредних субјеката. Оснажује се институт овлашћеног привредног субјекта.